Aanpak 2

Hoe wij werken

Wij ondersteunen tijdens 3 verschillende fases van contentmanagement: Oriëntatiefase - Opstartfase en Realisatiefase. Aan de hand van jouw behoeftes vullen wij onze werkzaamheden in.

Orientatiefase.

1. Oriëntatiefase

Je weg vinden in de jungle van marketing tools

CMS, DXP, CDP, DAM, customer journey orchestration, e-mail marketing, marketing automation, CRM... Duizelt het al? Elk jaar komen er nieuwe marketing tools en contentmanagementsystemen bij, en de al bestaande krijgen regelmatig updates met nieuwe features.

Samen kijken we naar jouw doelen. Wat wil jij bereiken? En wie wil jij bereiken? Wij wijzen je de weg in de CMS-jungle en adviseren je in de keuze voor de tooling die het beste bij jou past. Omdat wij dagelijks met verschillende soorten marketing software en contentmanagementsystemen werken, weten we precies wat de voor- en nadelen zijn van elk systeem. Deze praktijkkennis zetten we graag in om de beste keuze te maken voor jouw organisatie.

2. Opstartfase

Jouw CMS optimaal benutten

We zien het vaak gebeuren: organisaties die moderne software hebben aangeschaft, maar vervolgens slechts 10% van alle mogelijkheden benutten. Of contentmanagementsystemen die niet goed worden onderhouden en daarom eerder een last zijn dan een hulpmiddel.

Wij onderzoeken welke functies van jouw CMS of marketing software nog onbenut worden en laten je zien hoe je ze kunt inzetten en welke meerwaarde het biedt. Ook bieden we hulp met de inrichting van jouw systeem en (website)structuur, zodat alle mappen gemakkelijk te vinden zijn. Kortom: we helpen je met het behalen van een maximaal rendement.

3. Realisatiefase

Ondersteuning van jouw marketingteam

Als alles eenmaal staat, ondersteunen wij ook met contentbeheer. Dat kunnen we op verschillende manieren doen:

  • Content optimaliseren: Teksten controleren op spelling, SEO-check, opmaak pagina's beoordelen.
  • Content beheren: teksten plaatsen, pagina’s onderhouden.
  • Content creëren: teksten schrijven.

Onze online marketing- en contentspecialisten zijn het verlengstuk van jouw marketing- of contentteam. We helpen met het simpelweg uitvoeren van marketingtaken en het invoeren van content in al jouw kanalen. We werken het liefst als team continu samen, maar zijn ook in staat om pieken in werkzaamheden op te vangen, bijvoorbeeld bij een campagne of contentmigratie. Daarnaast redigeren en vertalen we teksten, optimaliseren ze voor SEO en geven we Sitecore- en Contentful-trainingen.

Wij werken met een vast team van specialisten

Onze aanpak is een teamaanpak. Eén vast team dat jou helpt bij alle vragen op het gebied van marketing tooling. Eén vast team met verschillende experts.

Ons team bestaat uit:

  • Online marketeers, die jouw uitdagingen begrijpen
  • Martech specialisten, die alles weten van marketing tools
  • Content specialisten, die weten hoe je je contentstructuur opzet
  • Contentbeheerders, die je helpen met het plaatsen en/of editen van content

Afhankelijk van jouw behoefte neem je een klein deel of een groter deel van de capaciteit van het team af. We zijn hierin flexibel: heb je de ene maand meer werk of meer behoefte aan bepaalde expertise dan een andere maand? Dan regelen wij dat voor je.

Met welke Martech tools werken wij?

Markaid heeft met een aantal tools uitgebreide ervaring. Deze tools behoren tot de meest gebruikte pakketten in Nederland. Het betreft de volgende marketing tools:

  • Sitecore
  • Contentful
  • Storyblok
  • Google Optimize
  • Thunderhead

Staan jouw specifieke tools hier niet bij? Geen probleem. Onze specialisten hebben een brede kennis van de verschillende actuele marketing tools, waardoor ze snel hun weg zullen vinden in de tools die jouw organisatie gebruikt.

Meer weten over ons team?