Goede content is best lastig (deel 2)

Do's en don'ts van content management

Goede content is best lastig

Goede webcontent schrijven is een vak apart. Per dag ‘scrollen’ we gemiddeld zo’n 90 meter… Hoe val je dan nog op met je boodschap? Onze contentspecialisten zetten in een tweeluik een aantal content do’s en dont’s voor je op een rij. Hierbij deel twee.

Do: wijk een beetje af

Weet je dat jouw content echt niet altijd om je eigen bedrijf, dienst of merk hoeft te gaan? Heb je wel eens gehoord van ‘bruggetjes content’? Een inhoudelijk sterke tekst over een onderwerp die een link legt naar jouw bedrijf, dienst of product. Content die waardevolle informatie of handvatten geeft, zonder dat je jezelf promoot. Maar die wel een bruggetje legt naar je bedrijf.

Don’t: vergeet je doelen niet

Eén van de redenen waarom je content deelt, is voor het behalen van je doelstellingen. Die kunnen variëren van veel interactie op je website tot een goede SEO-positie ten opzichte van je concurrent. Hier zijn veel slimme analyse tools voor inzetbaar. Zie je door de bomen het bos niet meer? Dan adviseren we je graag over nuttige tools.

Do: plan, plan, plan: contentkalender

Om zo effectief mogelijk om te gaan met je contactmanagement, adviseren we je gebruik te maken van een contentkalender. Enerzijds geeft de kalender rust doordat het je helpt bij het plannen en organiseren van je content en je strategie. Door het publiceren op vaste momenten, kun je meer betrokkenheid van volgers genereren. Daarnaast kun je aan de hand van een kalender ver van tevoren nuttige content schrijven gericht op acties, feestdagen of evenementen. Anderzijds kun je de kalender gebruiken voor het meten van je doelen.

Don’t: altijd hetzelfde

Varieer! Maak niet alle teksten en blogs even lang en zet niet alles in dezelfde vormgeving. Speel eens met de lengte van teksten. Varieer daarnaast ook met ander soorten content als whitepapers, social-media uitingen, e-books, etc.

Do: volg de trends

Het is nuttig goed op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends. Wat op dit moment een echte trend is, is gebruik van infographics. In plaats van het uitschrijven van tekst, deel je je data in één oogopslag via een informatieve visual. Volgens een onderzoek van Hubspot werkt 45% van de content marketeers al met infographics. Meer dan 50% van ondervraagde marketeers die op dit moment infographics gebruikt, vindt het de meest effectieve vorm van content die zij inzetten.

Don’t: uitstellen tot het wél uitkomt!

Begin vandaag nog met je content marketing! Weet je niet waar je moet je beginnen met je content? Hoe je goede content schrijft? Voor wie en waarom? Wat goede content bijdraagt aan je bedrijf, merk of product? Neem dan contact op met Rob Vogelsangs, hij vertelt je graag wat Markaid hierin voor je kan betekenen.

Meer weten?

Neem contact op met Rob

Rob Vogelsangs kan je verder helpen om het team aan specialisten van Markaid voor jou slim in te zetten. Aarzel niet om direct contact op te nemen.

contact